poniedziałek, 28 września 2015

Serial Experimental Lain

Jej! Pierwsza od dłuuższego czasu recenzja anime. Pierwszy miesiąc szkoły minął dla was bezboleśnie? Oby, bo będzie tylko gorzej. Czas chorób powoli mija, a nadchodzi błogosławiony czas herbaty. Oby wam szkoła, a już za parę dni i uniwersytety szły dobrze. Pozdro.>>link<<
Tu dodatkowo możecie obczajić muzykę z Lain. Warto. >>link<<
_______________________________
Po polsku "Wirtualna Lain". Czemu ma tytuł Polski? Ano bo była puszczana swego czasu (1998) na Canal+ Dla wielu była początkiem światka anime. Opowiada o czternastoletniej dziewczynce, która jest odosobniona w klasie i ciężko jest jej zawrzeć przyjaźń. Tylko czy aby na pewno? Czym jest Lain? Nie wiem. Nie wiem nawet czym nie jest. Może opowieścią o samotności, albo o trudnych wyborach, o umyśle ludzkim, bądź o bogu. Może tym wszystkim. Może żadnym z powyższych. Jest jednak jedna rzecz którą wiem. Warto. Drastyczne, podłe, cudowne anime. Każące ci myśleć, co w obecnych czasach zdarza się coraz rzadziej. Wymuszające odpowiedzi, których nie ma. Wiedzie ono w sobie mnóstwo symbolizmu. Mnóstwo tragedii i szaleństwa, oraz bólu. Jest naprawdę wiele słów którymi mogłabym je opisać, ale żadne z nich nie wydaje się odpowiednie. Gdybym jednak musiała wybrać jedno to byłoby nim "misie". O co mi chodzi? Cóż tak naprawdę polecam się dowiedzieć przez oglądanie. Przechodząc zaś do suchych faktów. Muzyka świetna. Naprawdę świetna. Znałam na pamięć opening zanim oglądnęłam anime, a to coś znaczy. Grafika nie zawsze jest idealna. Za wspaniałym kątem podąża odrażający. Można by wręcz grać w loterię. Ruchy są w porządku. Lekko ponad normę, bo niektórym scenom nie jestem w stanie odmówić bycia arcydziełem. Przyznam, że długo zwlekałam z zobaczeniem tego anime. Wysokie recenzję z mojego otoczenia skutecznie mnie zniechęcały. Teraz jednak żałuję, że zapoznałam się z tym tytułem tak późno. Choć po obejrzeniu go dużo czasu zajęło mi pytanie samej siebie co tak właściwie się stało. Oceną dla niego będzie zaś 10/10 za pozwolenie mi zobaczyć.


2 komentarze:

  1. no jest też trochę o technologii. ja wiem, że młodzi nie czujo, ale technologie pokazane w Lain były wtedy przyszłościowe i w ogóle sferą wyobraźni, a nie własnego biurka/kieszeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ano były. Chciałam napisać, że sobie dziewczyna hobbi znalazła, ale wydało mi się jakoś nie na miejscu. ^^'

    OdpowiedzUsuń

Liczę na udaną współpracę! :D